HTML

Szövegírás

A megfelelően professzionális szövegírás ma már elengedhetetlen offline és online felületek tekintetében egyaránt, hiszen a jól elkészített szövegírás adja meg a felület tartalmát.

Friss topikok

Archívum

2012.03.12. 10:40 frankysilver

Szövegírás

Webes szövegírás esetén, érdemes szem előtt tartani azt a tényt, hogy az internet egy dzsungel, és a webes felhasználók innen próbálnak információt gyűjteni saját maguk számára.

Az internetezők igyekeznek olyan gyorsan átfésülni a tartalmakat, amilyen gyorsan csak tudják, hogy a számukra hasznos információkhoz hozzájussanak. Éppen ezért a sikeres szövegírás elsősorban függ a szövegírás tömörségétől, a megnyerő tartalmától és az objektivitástól. De nemcsak ezeket az irányelveket érdemes követni, hogy egy szövegírás sikeres legyen az adott honlapon.

Világos és tömör szövegírás


Mivel az internetezők többsége a saját maguk számára fontos információért kutakodik a weboldalakon, egy jó szövegírás elengedhetetlenül fontos, hogy tömör és tiszta legyen, valamint lényegre törő.

Általános szabály egy webes szövegírás esetén, hogy a szavak száma pont a felének kell lennie a hagyományos íráshoz képest. Nyilvánvaló, hogy Ön is azt szeretné, hogy az olvasó minél hamarabb találja meg weboldalának minden egyes lényeges részét, és ez hatással legyen rájuk. A virágnyelven való megfogalmazásnak és az összetett mondatoknak nincsen helye a virtuális világban.

A szövegírás tartalma legyen tagolt


Egy jó szövegírás nem csak a szavak számáról szól egy adott weboldalon. A szervezeti felépítés éppen olyan fontos, ugyanis a szövegírás tagolt tartalmát könnyebben emészthetővé teszi az olvasók számára, akik éppen az oldalon tartózkodnak.

Adjon világos alcímeket ezeknek a tagolt bekezdéseknek, hogy az olvasó már abból tudhassa, mi lesz a szövegírás tartalma. Így az olvasó hamar el tudja dönteni, hogy az adott bekezdés fontos lehet-e a számára vagy sem. Webes szövegírás esetén a felsorolások elhelyezése egy nagyszerű módja annak, hogy kiemelje a legfontosabb információkat egy gyors és könnyen érthető formában.

Szövegírás esetén fontos tudni, hogy minden egyes weboldal másképpen néz ki a különböző böngészők használatával és a különböző méretű monitorok megjelenítésével. Arra is érdemes figyelmet szentelni, hogy a főoldal tetejére legyenek a legfontosabb információk elhelyezve, ugyanis sokan már nem görgetik lejjebb az oldal szövegírás tartalmát. Gyakran előfordul, hogy weboldalak úgy vannak felépítve, hogy a látogató számos opcióra kattinthat, ami átirányítja őket egy másik weboldalra. Hogy egy adott olvasó rákattint-e arra a bizonyos elemre, az nagyban függ a szövegírás figyelemfelkeltő képességétől, a főcím oldaltól, a kísérő képektől, vagy az elhelyezett multimédiás tartalomtól. A kezdő oldal főcímének szövegírás tartalmának hangsúlyoznia kell cselekvést kifejező igéket, híreket és minden olyan lehetőséget, mely szórakoztatja, vagy tájékoztatja az odatévedt olvasót. Ugyanakkor azt kell tükröznie, amiről a cikk szól. Semmi sem veszi el jobban egy internetes olvasó kedvét, mint amikor egy kecsegtető információ kedvéért kattint egy linkre, majd valami teljesen mást kap helyette.

Ki, mit, hol, mikor, miért?


Ha egy felhasználó már rákattintott egy cikkre, akkor a szövegírás tartalmának az újságírásban használt fordított piramis stílust kell követnie.

Ez a stílus azt jelenti, hogy az adott szövegírás cikkéből a legfontosabb információ már a főcímben bemutatásra kell, hogy kerüljön, majd a szövegírás többi részében egészülhet ki a többi információval. Más szavakkal, a ki, mit, hol, mikor és miért szavakat kell legelőször megválaszolni, a hogyan kérdésre való válasz pedig a cikk szövegírás tartalmának többi részét teszi majd ki.

Szólj hozzá!

Címkék: szövegírás szövegíró